Chceš zhubnout? Přečti si to..

14.03.2015 14:41

Chodí mi krásné zprávy od lidí, kteří se snaží zhubnout a protože vím, jak ukrutně těžké to je, chtěla bych jim podat pomocnou ruku. Já osobně jsem měla problém s jednou věcí - chtěla jsem to tak moc a za každou cenu, až jsem se stala sama sobě největší překážkou. Možná to zní trochu divně, ale pokusím se vám to vysvětlit. 

My story

Možná už jste četli můj příběh a víte, že jsem nabrala kila během jediného roku. A to i v době, kdy jsem se s tím snažila co nejvíce bojovat. Přesto váha pořád stála nebo se hýbala směrem nahoru. A u mne se střídali stavy hladovek s přejídáním, které nastalo vždy, když jsem neviděla výsledky. Přišla jsem si k ničemu. Byl to pro mne šok, nikdy jsem se nemusela v jídle omezovat a najednou tohle. 

Diety

Dietami už jsem se zabývala v předchozích článcích, ale chtěla bych to ještě jednou zopakovat. To, že přibereme se nestalo jen tak. Obezita je nemoc! A nemoc je vždy odrazem naší duše, tedy toho, co se děje v nás. Obezita, ale i nadváha znamená psychický problém, který je v našem nitru a s tím nám žádná dieta nepomůže! Pokud neodstraníme příčinu, nikdy se těch kil navíc nezbavíme. 
 
Vyzkoušela jsem také pár diet. Od Mačingové až po sacharidové vlny. Ani jednu nehatím, v podstatě fungovaly všechny. Ale pokud jste si předtím neudělali pořádek ve svém nitru, stejně to skončí stejně jako u všech ostatních. Nikam to nevede, když své tělo trápíte hlady, ba naopak. 
 
To, že dietu vzdáte neznamená, že jste k ničemu a že za nic nestojíte! Pouze vám tělo vzkazuje, že to není to správné řešení a pokud nevyřešíte vniřní problém, nikdy se kila navíc nevyřeší. 
 

Jídlo jako lék

Nemoci jako anorexie a bulime určitě znáte, ale věděli jste, že nejenom hladovění, ale i přejídání patří do poruch příjmu potravy? Ve všech případech to ale znamená opět jedno a to samé - problém hledejme ve svém nitru. Jídlo je pouze prostředek, kterým něco nahrazujeme nebo si to naopak odepíráme. Znáte to, když celý den nemyslíte na nic jiného, než na to, co jste snědli? 
 
Byla to až kniha od L. Hay Miluj svůj život, která mi otevřela oči. Pochopila jsem, kde hledat příčinu a začala jsem na tom pracovat a poradím vám jedno: "Přestaňte myslet na to, jak zhubnete, přestaňte se omezovat v jídle, držet neustále diety a trápit se při pohledu na 40kilový modelky v časopisech. Odhoďte všechny komplexy a zaměřte se místo toho na své zdraví! Jezte, co je pro vaše tělo dobré a jezte toho klidně mraky!"
 
Berte jídlo jako přítele. Dávejte tělu jen to, co opravdu potřebuje, poslouchejte ho. Prostě se tím netrapte. Neberte jídlo jako něco, co vám stojí v cestě k vysněné postavě, ale jako parťáka, který vám k té postavě pomůže! Protože přesně tak to je. 
 

To nejdůležitější

Teprve až nad tím začnete takto přemýšlet, dokáže vás to dostat do vnitřní pohody, harmonie a rovnováhy. Je jen jedno místo na světě, kde MUSÍME žít a tím je naše tělo! Ano, to je jedna z mála věcí, kterou opravdu musíme, tak proč si to znepříjemňovat? Uvědomme si, jaký úžasný "stroj" to naše tělo je.. Co všechno umí! Můžeme chodit, běhat, sedíme, ležíme, smějeme se, mluvíme, gestikulujeme, můžeme si učesat vlasy, udělat účes, vzít si šaty... Buďme za to vděčni a přestaňme si stále na něco stěžovat. Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř - na to pamatujte a chovejte se podle toho! Nezapomínejte, že myšlenky vytváří situace.
 
Miluj svůj život
Ano, vím, že to zní jako klišé o kterém mluví každý, ale NAUČTE SE MILOVAT SAMI SEBE! A važte si sebe. Je smutné, kolik žen se nedokáže ocenit a mají potřebu se neustále srovnávat s ostatními. Je rozdíl říci o ženě, že je krásná a závidět ji každý centimetr jejího těla. Vždyť nemůžete vědět, jestli právě ta, s kterou byste tak moc měnili, má skvělý život. Každá z nás jsme krásná. Každá jinak a jedinečně. A teprve až se začnete mít ráda sama, mohou vás milovat i ostatní!
 
Co pomáhá vám na cestě k sebepoznání? Co vás dělá šťastné? :-)

Co si o tom myslíte?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek