Hambáč

10.03.2015 14:59

Když jsem se dnes podívala na facebook a viděla, že vás je už 324, měla jsem ohromnou radost. Zároveň jsem si uvědomila, že asi nebude dlouho trvat a přijdou na řadu recepty. Ani ne za 10minut už vás bylo 326 :-) Dlouho jsem přemýšlela, kterým začnu. Protože si každý nový recept zapisuji a fotím, projížděla jsem fotkami a chtěla něco spešl.. Při cestě domů jsem si uvědomila, že jediné, co v lednici mám je tak deset kilo zeleniny a houbový Šmakoun. Šla jsem do Billy a přemýšlela co s tím.. 

A v tom mě to napadlo! Hambáč! Protože jsem ale dnes napsala článek o lepku, udělat ho s pečivem jsem hned vyloučila. A tak jsem se vrhla na domácí housku.. A dopadlo to nad očekávání a tady máte receptík :-)

Zdravý hamburger

Ingredience:

Houska

  • ovesné vločky
  • 1 vejce, 1 bílek
  • na špičku lžičky prášek do pečiva
  • (já jsem přidala lžíci konopného proteinu, vlašské ořechy, ale to nemusíte)
  • voda, sůl, oregáno
Náplň
  • 100g Šmakoun Hlíva ústřičná (200g 52Kč)
  • Kečup - 1 rajče, půlka mrkve - dát do mixéru a rozmixovat, přidat chilli
  • Tatarka - kozí sýr :-)
  • Hranolky - cuketu nakrájet na plátky, opepřit
  • Hambáč plníme zeleninou - listy
  • Přidala jsem lžičku řeckého jogurtu a orestovanou mrkev nakrájenou na plátky

Postup: Ovesné vločky vložíme do mixéru a uděláme z nich mouku, přidáme prášek do pečiva, vejce a bílek, vodu, trochu soli. Pokud to chcete zahustit a máte k dispozici - tak i konopný protein (více o něm  zde) či nasekané ořechy. Do libovolné formy (já mám malou formu ve tvaru srdce z Kiku) dáme pečící papír a nalijeme těsto - nemělo by být moc řídké. A pečeme dokud těsto "nevzroste". (Pekla jsem bez tuku a v troubě jsem to měla asi 10minut, ale naše trouba je drak!:))  
Poté vyndáme, rozřízneme v půli. Jednu půlku potřeme kozím sýrem, druhou domácím kečupem, dáme plátky (klidně i jeden stačí) Šmakouna, kterého jsme si předtím lehce orestovali a zeleninu. 
Jako přílohu podáváme cuketové hranolky - na pánvi na pečícím papíře dělané s mrkví. 
 
Je opravdu vynikající!! A také hodně zasytí, už v půlce jsem nemohla :-) 
Tak mi napište, jak vám tahle zdravá dobrota chutnala a jak jste si ji připravili a nezapomínejte posílat fotky, těším se :-)

Diskusní téma: Hambáč

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek